Unul dintre elementele pe care organismul uman trebuie să le ingereze pentru buna funcționare este magneziul. Pentru cei care sunt preocupati de o alimentatie sanatoasa, in care nu lipsesc cei mai esentiali nutrienti, am conceput o lista cu alimentele bogate in magneziu care sunt cele mai recomandate a fi consumate.

  • Descoperă și: Cele 15 alimente bogate în proteine ​​pe care ar trebui să le cunoști.

Importanta consumului de alimente bogate in magneziu

Magneziul este un mineral esențial   implicat în unele dintre cele mai importante funcții ale metabolismului nostru . Fără a merge mai departe, starea bună de sănătate a mitocondriilor (una dintre unitățile care alcătuiesc celulele și care are funcția de a furniza energie organismului), este legată de niveluri adecvate de magneziu. Datorită rolului său vital în refacerea țesuturilor, acest mineral este foarte important pentru sport, deoarece ne permite să efectuăm un efort fizic mare.

Dacă credeți că ați putea suferi de o deficiență de magneziu, primul lucru pe care trebuie să-l faceți este să vă vizitați medicul pentru un test de sânge, dar puteți și contracara această deficiență prin includerea în dieta dumneavoastră a unora dintre următoarele alimente bogate în magneziu pe care vi le prezentăm de mai jos.

10 alimente bogate în magneziu pe care le poți încorpora în dieta ta zilnică

Acestea sunt unele dintre cele mai bogate alimente în magneziu care vă pot ajuta să echilibrați nivelurile acestui mineral din sânge. De îndată ce le includeți în dieta dvs., nu va dura mult pentru a observa o îmbunătățire generală a condiției dumneavoastră fizice.

1. Avocado

Pe lângă grăsimile naturale care sunt foarte benefice pentru organismul nostru, consumul de jumătate de avocado pe zi va asigura până la 60 de miligrame de magneziu și potasiu. Pentru cei care doresc să se îngrașească, consumul unui avocado întreg conține până la 300 de calorii la un moment dat.

Pe langa prepararea guacamole, avocado taiat in felii mici, se potriveste foarte bine cu tot felul de salate ; dar nu este singura modalitate de a o consuma, deoarece poate fi si la gratar si asezonata cu o lingura de ulei, piper si sare.

2. Legume verzi

Legumele cu frunze verzi, pe   lângă faptul că sunt o sursă excelentă de fier , sunt și o sursă de magneziu. Cel mai bun mod de a consuma aceste legume, pentru ca acestea să nu-și piardă din proprietăți, este prin fierbere sau grătar.

Legumele cum ar fi smogul, broccoli, varza (inclusiv Bruxelles) sau spanacul sunt cele mai bune exemple.

3. Cacao pură

Fie ca se consuma boabele crude ale acestui fruct, in pudra de diluat, fie chiar intr-un baton de ciocolata, cacao pura este unul dintre alimentele bogate in magneziu care   contine si fibre care ajuta la refacerea florei bacteriene.

Subliniem că ciocolata trebuie să fie „pură” (cu 70% sau mai multă cacao) , pentru a o deosebi de variantele saturate de zahăr și grăsime de palmier în care se strecoară marile mărci care se vând în supermarket. Cacao pura, in tableta sau pudra, se gaseste in unitatile de alimentatie naturista si pretul ei este ceva mai mare, dar merita.

4. Fructe

Fructul are o programare importantă în practic toate listele despre alimente hrănitoare. Daca vrei sa iti cresti nivelul de magneziu cu acest rasfat pe care natura ti-l ofera, te intereseaza sa mergi la piata de banane, papaya, capsuni, grapefruit, zmeura sau pepene verde.

5. Fructe uscate

Ca și în cazul cacaoului, trebuie să evităm nucile de la marile companii , care sunt încărcate cu săruri și uleiuri procesate, așa că cel mai bine este să le căutam în magazinele specializate în produse bio.

Nucile, precum nucile de caju, migdalele, arahidele, nucile de Brazilia, semințele de floarea soarelui (sau „pipele”) decojite sau fisticul, sunt alimente bogate în magneziu care pot fi consumate singure sau ca acompaniament la alte mese (salate, piureuri și supe de casă sau sosuri, printre altele).

In aceasta categorie   putem include si smochinele uscate . Acest fruct uscat conține până la 80 de grame de magneziu la fiecare 100 de grame, fapt care se produce din cauza pierderii de apă și care contribuie la acumularea unui procent mai mare din acest mineral.

6. Soia

Printre leguminoasele mai puțin cunoscute se numără soia, ale cărei boabe, prăjite sau fierte, asigură un nivel ridicat de magneziu și pot fi servite în salate.

7. Ierburi deshidratate

Sunt adesea folosite ca condimente pentru a aroma alimentele , dar nu mulți știu că pătrunjelul, menta sau chiar ceapa chinezească sunt încărcate cu magneziu și alte vitamine.

O altă suliță în favoarea ierburilor deshidratate este aceea că își păstrează aroma mai bine decât cele proaspete.

8. Pan integral

Spre deosebire de pâinea albă, grâul integral, care are un conținut mai mare de fibre, are și mai mult magneziu și vitamine, datorită faptului că este făcut cu tărâțe.

9. Pește albastru

Acest grup de pești este o variantă grasă a așa-numitului „pește alb”, motiv pentru care sunt o sursă enormă de acizi grași omega 3 și magneziu.

Un file de ton, somon sau păstrăv de mare la grătar, condimentat cu piper, este o delicatesă și unul dintre alimentele cu cel mai mult magneziu din mare.

10. Orez, ovăz sau tărâțe de grâu

În oricare dintre cazuri, boabele de orez, grâu sau fulgii de ovăz rafinați sunt unul dintre cele mai bune alimente bogate în magneziu. Sunt si foarte satioase, asa ca   nu necesita consum in cantitati mari pentru a creste nivelul acestui mineral in sange.

  • Te poate interesa: Dieta „Banana de dimineață”: este sănătoasă? În ce constă?